Næringsforeningen og APTUM samarbeider om et nytt kurs i digital markedsføring. Fv: Foredragsholderne Jørgen Hestås, Alette Sørensen og Kenneth Einarsen.

Slik lykkes du med digital markedsføring

05.09.2022
Flere burde prioritere evaluering og måling av jobben som blir gjort. - Både tid og penger er knapphetsfaktorer som bør prioriteres der det oppnås mest effekt, sier Jørgen Hestås, partner og rådgiver i Aptum.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
Han er en av tre foredragsholdere som skal stå for høstens kurs i digital markedsføring. Med seg har han Kenneth Einarsen og Alette Sørensen, begge senior digitalmarkedsførere i Aptum. 

- Hvorfor er det behov for et slikt kurs?

- Det er mye ressurser der ute, overveldende mye. Såpass mye at det kan være vanskelig å vite hvor man skal begynne. I kursserien vil vi gå gjennom det vi erfarer er de mest relevante verktøyene, metodene og teoriene, samt forsøke å sette det i en sammenheng deltakerne kan relatere seg til, sier Hestås videre.

- Hva er de største feilene mange gjør innen digital markedsføring?

- Jeg vil si at mange gjør mye bra. Men om det er noe jeg kunne ønske at det ble fokusert mer på rundt forbi så er det måling og evaluering. Både tid og penger er knapphetsfaktorer som bør prioriteres der det oppnås mest effekt. Her mener jeg det er mye å hente for mange. Gøy er det også, tilføyer Hestås.

Kurset går over tre dager i perioden 22. september til 27. oktober. Under kurset blir deltagerne geleidet gjennom hele prosessen, fra den avgjørende innsiktsfasen, til utarbeiding av strategisk og kreativt innhold, og til slutt annonsering.

I kurset legges det opp til at deltakere kan stille spørsmål og ta opp problemstillinger underveis, slik at de kan få svar på det de lurer på.

- Slikt er givende både for oss, og for øvrige deltakere som ofte lurer på det samme, understreker Hestås.

 

Kurs i digital markedsføring

Kurs i tre deler, i regi av Næringsforeningen og Aptum:

Kunden: God markedsføring starter med innsikt
22. september
08:30- 11:30

Fortjent oppmerksomhet: Innhold som målgruppen vil ha
13. oktober
09:30 - 11:30

Betalt oppmerksomhet: Resultatdrevet annonsering
27. oktober
08:30 - 11:30

Les hele kursbeskrivelsen og meld deg på.
 
facebook