Skal styrke merkevaren til ladeselskap i fem europeiske land
Det Kristiansand-baserte design- og kommunikasjonsbyrået S & B-N har inngått en strategisk avtale med ladeselskapet Mer AS. Samarbeidet omfatter videreutvikling av Mer sin merkevarestrategi i Norge, Sverige, Storbritannia, Tyskland og Østerrike.
Det opplyser de to selskapene i en pressemelding.
Avtalen innebærer at S & B-N skal bidra til å styrke Mer sin visuelle identitet og kommunikasjon på tvers av landegrenser, språk og kulturer. Målet er å sikre en helhetlig og gjenkjennbar merkevare for Mer sine kunder.
Tone Tversland, som leder markedsføring og kommunikasjon i Mer, fremhever viktigheten av samarbeidet:
- Vi er ett selskap og én merkevare - med virksomheter i fem land. Da blir god merkevareledelse og en tydelig visuell identitet avgjørende for å sikre at Mer-kundene liker oss og kjenner oss igjen på tvers av landegrenser, språk og kultur. Vi har stor tillit til S & B-N og gleder oss til å se hva vi kan få til sammen med dem fremover.
Arbeidet er allerede i gang, og byrået fokuserer blant annet på å utvikle et brukervennlig design for ladestasjonene. De første løsningene forventes lansert i løpet av neste kvartal.
Christian Bråthen-Nordland, kreativ leder i S & B-N, omtaler avtalen som en milepæl.
- For oss er dette en virkelig fjær i hatten. Vi har 25 års erfaring med å jobbe internasjonalt med merkevarer som skal tolkes og oppleves på tvers av kulturer og språk. Det å få jobbe med Mer sine ladestasjoner gir oss et unikt utgangspunkt til å styrke merkevaren deres på det europeiske markedet.
Avtalen markerer et viktig skritt for S & B-N, som styrker sin posisjon som internasjonal merkevarepartner. Daglig leder Jostein Syvertsen understreker betydningen av tett samarbeid nøkkelpersoner i Mer.
- Sammen med folkene i Mer, bygger vi videre på fundamentet som allerede er lagt. Mye av jobben vår handler om å forenkle og forsterke – gjøre Mer synlig og gjenkjennbar på avstand, men også intuitiv og enkel i bruk.