Aktuelt
Arbeidsgruppen som jobber med Næringsforeningens nye plattform. Fra venstre: Markedsleder Trine Haugland, kommunikasjonsansvarlig Håkon Repstad og innholdsprodusent Lotte B. van der Male Holtskog.

Siste SPENN i trykken 

10.01.2025 | Næringsforeningen i Kristiansandsregionen
For å møte medlemmenes behov og styrke opplevelsen i de raskest voksende kanalene, kutter Næringsforeningen papirversjonen av magasinet SPENN og satser fullt ut digitalt. 

- Det er en tid for alt. Etter 20 år er det slutt for SPENN. Men kun på papir. De gode historiene fra næringslivet skal vi fortsatt lage og presentere, men fremover blir det kun på nett, forklarer kommunikasjonsansvarlig Håkon Repstad i Næringsforeningen. 
 

Våren 2025 lanserer altså Næringsforeningen en stor digital satsing - en helt ny nettside som skal gjøre det enklere for medlemmene å finne frem til tjenester, nettverk og informasjon om foreningen. Flere av de mest populære spaltene og faste sakene fra SPENN vil få leve videre på den nye plattformen. 
 

En ny medlemsopplevelse 
 

- Det handler om å gi en bedre opplevelse for de som vil lese stoff fra oss, eller finne informasjon om oss og medlemmene våre. Vi beholder det beste fra vår eksisterende plattform, samtidig som vi introduserer flere forbedringer. Nyhetssaker fra medlemsbedrifter og SPENN-historier presenteres i en oppdatert og moderne visuell presentasjon. I tillegg blir det enklere å navigere blant våre øvrige tjenester og informasjon på siden, sier Repstad. 
 

Foreningen ser også muligheter for bedre annonseringsløsninger på den nye plattformen. Dette har vært etterspurt av bedriftene som annonserer der, og vil gi økt verdi for dem som ønsker å nå ut til næringslivet. 


Et ønske fra medlemmer og annonsører 


Endringene som nå kommer er basert på innsikt fra medlemsundersøkelser, som viser at stadig flere foretrekker å bruke foreningens digitale kanaler. Samtidig har papirmagasinet fått redusert betydning over tid.  
 

- Dette handler om å lytte til medlemmene og ta utviklingen på alvor. Digitale plattformer oppleves som viktigst, både av medlemmene og annonsørene. Samtidig spiller også miljøhensyn en rolle. Langt flere ønsker å annonsere digitalt fremfor i papir, sier Repstad. 
 

Han understreker at magasinet SPENN ble opprettet i 2004, og flere av sakene har blitt plukket opp både av regionale og nasjonale aviser.  


- Vi har, gjennom de to siste årene, satset på å presentere sakene fra SPENN på en god måte på nett, med både tekst, bilder og levende bilder. Og det ser vi leserne setter pris på. De leses, kommenteres og deles. Derfor ønsker vi å videreføre og styrke denne satsingen, sier Repstad.  

 

Nye muligheter for bedriftene 


En moderne og brukervennlig nettside gir enda flere muligheter for annonsering og synlighet, sier markedsleder i Næringsforeningen, Trine Haugland.  

 

- Den nåværende nettsiden har allerede gode besøkstall som viser at vi er en attraktiv plattform for vårt publikum. Med fokus på å øke trafikken ytterligere, legger vi nå til rette for å skape enda flere og bedre muligheter for profilering, sier Haugland.  

 

Hun mener dette vil gi annonsører en større rekkevidde og bedre eksponering til et bredt og relevant publikum. 

  

- Vår målsetting er å gjøre nettsiden til et knutepunkt for næringslivets kommunikasjon og informasjon, samtidig som vi skaper verdifulle muligheter for våre samarbeidspartnere. Bli med på reisen og benytt anledningen til å profilere din bedrift på vår nye nettside, oppfordrer Haugland. 

 

facebook