Nytt om navn
Fv: Chris Thomas Johansen og Simon Samdal

Nye talenter til S & B-N

05.10.2022 | Lotte Blom van der Male
Denne høsten henter S & B-N inn ny kompetanse for å rigge seg for årene som kommer. Simon Samdal blir ny daglig leder i byrået og Chris Thomas Johansen er ansatt som produsent og filmfotograf.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
I 2013 startet Christian Bråthen-Nordland og Jostein Syvertsen reklamebyrået S & B-N i Kristiansand. Byrået har fokus på å levere kanal-uavhengige konsepter, har de bidratt til å vedlikeholde og utvikle flere av Sørlandets mest kjente merkenavn.

- Vi er et byrå som jobber tett på, langsiktig og helhetlig – lokalt, nasjonalt og internasjonalt, med kunder som Hennig-Olsen, BOEN, Dyreparken, Phonero og Blå Kors. Dette har skapt gode resultater både for merkevare og byrå. Vi er godt rigget med ulike talenter i S & B-N som dekker kundenes behov, men nå ønsker vi også å ha film/foto som en del av teamet, sier Jostein Syvertsen og Christian Bråthen-Nordland.

De legger til:

- Økende pågang fra kundene gjør at vi nå velger dyrke det kreative og strategiske teamet ytterligere, samt får egen filmfotograf på huset.
 
- Christian og jeg er, og vil alltid være hjertet, hodet og sjela til S & B-N. Vi er så heldige at vi har fått med oss noen tapre sjeler, både kollegaer og kunder, som har valgt å bli med oss på reisen. Denne fantastisk gjengen fortjener å bli sett og tatt vare på. Med Simon på laget får vi en ny kollega og leder som med sin erfaring, pågangsmot, nysgjerrighet og empati vil gjøre oss enda proffere, sier Jostein Syvertsen.
 
De to nye 

Simon Samdal er 29 år og oppvokst i Oslo, utdannet ved Westerdals, og kommer til S & B-N fra Nordisk Film Shortcut i Oslo der han i dag har stillingen ‘Head of Commercial’ og leder reklameavdelingen i selskapet. De siste årene har han blant annet hatt ansvaret for sluttleveransen av kampanjer for DnB, Norges Sjømatråd, Coop Extra/Prix, Diplom-is, Rema, Norsk Tipping, Gilde, If, McDonalds, Telenor, Tine og Orkla i tett samarbeid med en rekke produksjonsselskaper, reklame- og mediebyråer. 
 
- I Shortcut har jeg tilegnet meg verdifull kunnskap og erfaring på tvers av kunder og markeder. Siden 2017 har jeg vært involvert i over 400 reklameproduksjoner, både for store og små produksjonsselskaper, reklamebyråer, mediebyråer og sluttkunder. S & B-N er et miljø jeg har jobbet med flere ganger, og som jeg har bitt meg merke i. De leverer alltid på veldig høyt nivå, og har en ‘it’-faktor som er råere enn Pennywise!
 
- Simon er blid og omgjengelig fag-nerd som har gode lederegenskaper og er flink til å se mennesker og deres behov. Med han som daglig leder sikrer vi oss enda en viktig brikke for byråets utvikling. Jostein og jeg får også mer tid og kapasitet som kreative og faglige ledere for våre kollegaer og kunder. Simon vil også settes sammen i team med andre dyktige fagfolk i  S & B-N for å kunne løse prosjekter fra A-Å. Man må være litt potet for å jobbe hos oss, og det er Simon definitivt. Han kan alt fra å klippe film til å sette på en LP-plate, sier Christian Bråthen-Nordland.
 
Chris Thomas Johansen er produsent og filmfotograf i midten av 30-årene med bred erfaring fra en rekke produksjoner; både innenfor reklamefilm og TV-innhold. Han vant blant annet 2 Gullruten-priser i 2020 for sin egenproduksjon «Fotobonden» og har vært fotograf på TV-produksjoner som Farmen, Kompani Lauritzen, 71 Grader Nord, m.fl. gjennom produksjonsselskapene Seafood, Strix, Novemberfilm, Freemantle og gjort flere reklameoppdrag for kunder som Craft, Dyreparken, Hennig-Olsen.
 
I S & B-N vil han med sin kompetanse bidra inn på små og store foto- og filmproduksjoner, både som produsent og prosjektleder og som fotograf og klipper. Han vil har rollen som koordinator/produsent på større produksjoner med eksterne produksjonsselskaper engasjert, og i teamet til S & B-N som filmfotograf når alt leveres fra eget hus. 
 
- Chris Thomas har en unik egenskap i å omforme brief og idé til innhold som treffer godt på emosjonelle verdier og rasjonelle budskap. Det er sjelden vare i dagens medie- og kommunikasjonsverden der «alle» lager filminnhold, sier Jostein Syvertsen.
facebook