Kjøper seg inn i Falk Media
Etter oppstarten i 2019 har behovet for digital markedsføring skutt i været. Det tok ikke lang tid før behovet for arbeidskraft i Falk Media også var gjeldende.
- Dessverre var det lite erfaring å hente av det vi ønsket mest, nemlig unge nyutdannede hjerner som hadde lært å bruke annonseringsverktøyene til digitale medier som Facebook, Snapchat og Google. Skolene tilbyr ikke nok praksis, og læring om digitale verktøy får dessverre for lite oppmerksomhet, understreker Thomassen.
Her måtte ansvaret ligge hos arbeidsgiver. Jan Eric Heisedal, som har utdannelse innen markedsføringsstudier, og fem medstudenter var blant de siste som ble intervjuet.
- Alle viste stort engasjement, og de hadde en enorm lærevilje. Alle seks ble tatt opp som trainees i ett år, og fikk jobbe med reelle case i året som kom. Jan Eric viste god ledelse overfor sine medstudenter, og var tidlig ute med å si at eierskap i et selskap som Falk Media ville vært utrolig spennende. Vi likte ambisjonene, og et frø ble sådd tidlig.
Heisedal ble fast ansatt i 2022, og blir nå også medeier.
- Jan Eric har ikke bare vist at han kan digital markedsføring. Han har også bevist at han er en kreativ sjel med god forretningsforståelse. Han tar initiativ til å jobbe med nye produktsegmenter i Falk Media, og han viser at han kan skape bærekraftige og inntektsgivende løsninger for selskapet. Fremover vil han ha ansvaret for Falk Media sin nye satsing, Falk Academy, som skal ta ansvar for å gi både studenter og bedrifter den læringen og oppdateringen som er nødvendig i en rask digital utvikling.
Thomassen legger ikke skjul på at han ser veldig lyst på fremtiden med Jan Eric som medeier i selskapet.
- Alle muligheter ligger foran oss. Vi må bare gjøre som falken, og snu oss fort i en rask digital utvikling.