IKEA utvider kundesenteret på Sørlandet
- Satsingen på Sørlandet har vært så vellykket at avdelingen nå skal utvides med ytterligere 13 arbeidsplasser, sier Kristin Rastad, som leder IKEAs kundesentre i Norge.
Over 80 prosent av IKEAs kunder starter i dag sin kundereise digitalt, og stadig flere ønsker også å fullføre handelen fra sofakroken hjemme. Mange av disse er da i kontakt med kundesenteret, enten på telefon eller via chatten på IKEAs nettsider, uavhengig hvor i handlereisen de er, forklarer Rastad.
- Når vi ser at kundene våre endrer handlemønster så må vi tilpasse oss, og når det har gått så bra med teamet på Sørlandet var det naturlig at det var her utvidelsen skulle komme denne gangen, understreker hun.
Kristin Rastad er leder for IKEAs kundesentre i Norge.
En god handleopplevelse
Sammen med medarbeiderne på det kundesenteret kan kunder sitte hjemme og både tegne og bestille kjøkken og garderober via videosamtaler. De hjelper også kundene med alt fra hjemlevering til bestilling av montering, men skaper også muligheter med personlige løsninger når produkter og opplevelser ikke står til kundenes forventning.
- Stadig flere av våre kunder oppdager at det kundesenteret kan tilby IKEA-opplevelsen for de som ikke har anledning til å dra til ett av varehusene våre. Eller, tar kontakt med oss før og etter at de har besøkt varehuset. Sammen med alle som jobber på varehuset IKEA Sørlandet, kommer vi derfor enda nærmere kundene våre, med inspirasjon, hjeminnredning og personlig kundeservice. Alt det IKEA er kjent for, understreker Rastad.
Rastad er også glad for å kunne bidra med 13 nye arbeidsplasser i lokalsamfunnet.
- IKEA er allerede en stor arbeidsgiver i regionen, og vi håper at denne investeringen også bidrar positivt i lokalsamfunnet. Vi gleder oss stort til å få på plass nye medarbeidere, understreker Rastad.