Medlemsnytt
- Ta en kaffepause og svar på masterundersøkelsen om LinkedIn, oppfordrer Emma Lunden og Klara Ruud. De deler mer enn gjerne resultatene i etterkant. Foto: Privat

Hvordan bruker bedriften LinkedIn?

31.03.2023
Masterstudentene ønsker å skape et verktøy som skal bidra til at næringslivet får bedre utbytte av tilstedeværelsen på LinkedIn.
Økt bruk av LinkedIn skaper et nytt potensial for B2B markedet, mener masterstudentene Klara Ruud og Emma Lunden. Nå ønsker de svar fra etablert og nyoppstartet næringsliv for å kunne forstå hvordan startups kan dra fordel av det sosiale nettverket.

Gå rett til undersøkelsen.

Etter en forundersøkelse om personligheter på LinkedIn fant duoen fort ut at behovet for mer kunnskap om LinkedIn, som en salg og markedsføringsplattform, var stor. De to studerer i dag Entreprenørskap og økonomi ved Handelshøyskolen på UiA, og leverer masteroppgaven 1. juni.

Nå ønsker de svar på hvordan bedriften og de ansatte bruker LinkedIn.

Undersøkelsen er delt inn i tre deler.

- Hvordan bedriften og eventuelle ansatte bruker LinkedIn
- Hva er resultatet av LinkedIn bruken i selskapet
- Hvordan bruker du som privatperson plattformen.

De har allerede fått inn mange svar, men ønsker flere.

- Har du 5-10 minutter til overs, setter vi stor pris på om du tar deg tid til å svare på undersøkelsen vår. Vi håper å kunne dele nyttig kunnskap med virksomheter i etterkant av denne studien, understreker Lunden.

Undersøkelsen finner du her: https://www.survey-xact.no/LinkCollector?key=21RC34FXL69N
 
facebook