Medlemsnytt
Kristian Thomassen i Falk Media på startstreken før Sommerløpet, her med datteren i vogn. 13. oktober håper han at datteren stiller uten vogn på barneløpet i terrengkarusellen. Foto: Privat

Får sitt eget løp i Terrengkarusellen

05.10.2022
Agder Bedriftsidrettskrets får bistand fra Falk Media til markedsføring av alle sine aktiviteter. Falk Media får på sin side arrangere et helt nytt løp i Terrengkarusellen Kristiansand. Falk Media-løpet går av stabelen 13. oktober.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
Agder Bedriftsidrettskrets drifter ca. 20 ulike aktiviteter rundt i hele Agder.

- Meningsfylt, men også ganske krevende, forteller Kristin Tveberg.

Hun er aktivitetsleder for Agder Bedrifsidrettskrets, og har fått et særskilt ansvar for markedsføring av aktivitetene. Nå ønsker hun bedre markedsføring for bedre helse. 

- Bedriftsidretten har som visjon å bidra til et sprekere Agder. Selve arrangementene går stort sett knirkefritt. Både Terrengkaruseller, fotballserier, toppturer, volleyballkamper og mye annet arrangeres jevnlig med dedikerte frivillige som sørger for god kvalitet i alle ledd. Det som derimot lenge har oppleves utfordrende er å få markedsført alle aktiviteter på en god nok måte. Det hjelper jo ikke med kjempeflotte aktiviteter hvis ikke mulige deltakere er klar over at de finnes, sier hun.

Etter haugevis med podcasts, webinar, kurs, roting og knoting ble Tveberg mer og mer sikker på at dette er et område de ikke utnytter potensialet godt nok på. Og- i det øyeblikk de kanskje følte at de hadde kontroll, kom det gjerne endringer som gjorde at ting måtte gjøres på en annen måte. Innimellom alt det andre som kreves for å drifte en av Agders største leverandører av folkehelse, seilte markedsføring i sosiale medier opp som en av de største utfordringene i hennes arbeidshverdag.

Viktigheten av nettverk

Under en nettverkssamling hos Noroff ble Tveberg sittende ved siden av Jan Eric Heiseldal fra Falk Media. De gjorde det man bør gjøre på slike treff, hilste på hverandre og snakket litt om hva begge jobbet med.

- Derfra skjedde ting fort. Jan Eric fortalte at han jobber i Falk Media. Jeg fortalte om mine utfordringer med sosiale medier, og før pausen var over hadde vi avtalt å møtes omkring en mulig barteravtale der Falk Media hjelper Bedriftsidretten i sosiale medier og Bedriftsidretten hjelper Falk Media med å bli litt sprekere og å få litt synlighet gjennom Terrengkarusellen Kristiansand, forteller Tveberg.

Samarbeid til det bedre for alle

Tveberg forteller at Agder Bedriftsidrettskrets har fått økt kvaliteten på markedsføringen.

- Nå trenger vi ikke å heseblesende følge med på alt nytt og selv finne ut av alt det tekniske som lugger. Samtidig har Falk Media fått opprettet et eget Bedriftsidrettslag og gjør seg nå klar til historiens første Falk Media-løp i Terrengkarusellen Kristiansand. Det går av stabelen på Gimlebanen 13. oktober. Vi er sikker på at samarbeidet allerede bidrar til et sprekere Agder, med alle positive effekter det har.

Og dette er bare starten, sier Tveberg og legger til:

Nå inviteres alle bedrifter og enkeltpersoner til Falk Media-løpet 13. oktober på Gimlebanen. Har du ikke deltatt tidligere i årets sesong inviteres du til gratis deltakelse. Ta kontakt med de frivillige om du lurer på noe, de hjelper gjerne.


 
facebook