Nytt om navn
Erlend Meberg, ny daglig leder i Fiskerservice. Foto: elitefoto Kjøstvedt.

Får ny daglig leder

22.02.2022 | Lotte Blom van der Male
Fiskeriservice fylte 30 år i 2021, og fikk ved samme anledning ny daglig leder. Det er 37-åringen Erlend Meberg som fremover skal styre skuta. Han tok over jobben for Jan Helge Sture Sørensen.

3 kjappe til Meberg

- Tidligere jobber? 
- Omtrent 7 år i revisjon- og rådgivningsselskapet Deloitte og 5 år i regnskapsbyrået Aider.
 

- Utdanning? 
- Master i økonomi og administrasjon ved UiA.

- Hva gledet du deg mest til som ny daglig leder i Fiskeriservice? 
- Jeg gledet meg mest til å bruke erfaringen min til å gjennomføre endringer på en god måte, herav modernisere, digitalisere og bygge gode rutiner. Regnskapsbransjen har vært gjennom store forandringer de siste årene og det kommer bare til å fortsette. Jeg gledet meg også til å bli kjent med en ny bransje, nye kollegaer og nye kunder.

 

Overtar 30 års selskapsarv

Meberg trer altså inn i den første jobben sin der han skal fungere som daglig leder, og forklarer at han har gledet seg og at det kan anbefales.

- Hvordan tror du at du vil påvirke bedriften? 
- Forhåpentligvis har jeg litt ungdommelig glød igjen, samtidig som jeg har opparbeidet meg en del pondus når det gjelder endringsprosesser, IT- og systemforståelse, kundefokus og lønnsomhetsfokus, sier Meberg.


Han legger til:

- Mine planer for selskapet er at vi skal modernisere og digitalisere, og gjøre oss kjent innenfor flere bransjer. Selv om vi har spesialkompetanse innenfor fiskeribransjen, så er vi et fullverdig regnskapsbyrå som dekker de fleste bransjer. Vi skal fortsatt være best på rådgivning og regnskap for fiskere, men vi skal også være mer synlige og tiltrekke oss kunder fra ulike bransjer. Vi skal ha tillit, vi skal være verdens triveligste regnskapsbyrå, og vi skal være tilgjengelige for kundene.

- Hvordan er det å overta 30 års "arv"? 
- Jeg er ydmyk og har stor respekt for det som er bygget opp over 30 år. Fiskeriservice er anerkjent innenfor fiskeribransjen og har opparbeidet seg en lojal og solid kundeportefølje. Det er mye kunnskap i veggene.

- Hvordan ser Fiskeriservice ut om 3-5 år tror du? 
- Da trenger vi større lokaler!

facebook

Relaterte saker