Disse fortsetter som hovedsamarbeidspartnere til Næringsforeningen
- Vi ønsker å være en positiv bidragsyter inn i Sørlandets største næringslivsnettverk, forteller leder for Phoneros hovedkontor i Kristiansand, Even Øgrey Brandsdal.
Phonero, som er en del av det børsnoterte Telia-konsernet, tilbyr telefoniløsninger til bedriftsmarkedet og er for andre året på rad av Epsi kåret til å ha Norges med tilfredse bedriftskunder.
-Som hovedsamarbeidspartner i Næringsforeningen får vi vise frem vår arbeidsplassparallelt med at vi kan både påvirke og lære mye av den tverrfaglige kompetansen som finnes i vår region, sier Brandsdal.
Vil gjøre Sørlandet sterkere som jobb-destinasjon
Administrerende direktør i Asko Agder As, Jens Ove Klev, støtter Brandsdals oppfatning og mener samarbeidet er viktig for å synliggjøre arbeidsmarkedet regionen.
- For oss som leverer dagligvarer til Norgesgruppens kjeder og til serveringsmarkedet, er et slikt tett samarbeid viktig da vi kan sammen skape synlighet og gjøre Sørlandet sterkere som jobb-destinasjon.
-Vi er langt fremme på miljø og bærekraft og i en slik samarbeidsavtale ønsker vi å bidra med vår kunnskap og erfaringer på mange ulike arenaer, sier Klev.
National Oilwell Varco AS (NOV) i Kristiansand, som er en verdensledende leverandør av utstyr og tekniske løsninger for energisektoren, trekker frem Næringsforeningen som en synlig kommunikasjonskanal både lokalt og regionalt.
- Aktiviteten i bransjen er igjen på vei oppover og vi ansetter nå stadig nye medarbeidere for å møte markedet som ligger foran oss. Gjennom samarbeidet synliggjøres NOV og vi får en unik mulighet til å vise hva vi driver med. Vi er ikke en bedrift som leverer varer og tjenester til folk flest, men vi er en betydningsfull aktør i leveransen av noe folk flest er avhengige av – nemlig energi, sier Stine Andersen, kommunikasjonsansvarlig hos NOV.
Tre gode merkevarer for regionen
Markedsleder, og partneransvarlig i Næringsforeningen, Odd-Arild Skonhoft, påpeker viktigheten at tre så sentrale aktører i regionen forlenger samarbeidsavtalene.
- Dette er en julegave på forskudd og et «kinder-egg» for Næringsforeningen. Dette er tre gode merkevarer i regionen som alle er opptatt av å utvikle Sørlandet som bo- og næringsregion. Dette samstemmer med Næringsforeningens strategi og det er viktig å ha slike aktører som fremsnakker regionen med på laget for å lykkes.
Lederne er enige i at det er viktig at Næringsforeningen jobber for å gjøre regionen enda mer interessant å etablere seg i slik at vi har god tilgang på ressurser.
- Vi må vise at Kristiansand ikke bare er best på sommeren, men året rundt. Da må vi være fremoverlente og vise at vi er en offensiv region med store muligheter for å etablere seg og utvikle seg, avslutter trioen.