Aktuelt
Asko, Phonero og NOV fornyer avtalene med Næringsforeningen: - Det er viktig å ha slike aktører som fremsnakker regionen med på laget for å lykkes, sier markedsleder Odd-Arild Skonhoft.

Disse fortsetter som hovedsamarbeidspartnere til Næringsforeningen

13.12.2023
Asko, Phonero og NOV forlenger hovedsamarbeidspartner-avtalene med Næringsforeningen. Sammen vil de jobbe for å skape gode rammevilkår for næringslivet i regionen.
Fagsamlinger, jobbe for å skape gode rammevilkår for næringslivet i regionen, samt kontinuerlig fokus på kompetanseheving. Dette er de viktigste grunnene til at selskapene velger å forlenge samarbeidsavtalene med Næringsforeningen.

- Vi ønsker å være en positiv bidragsyter inn i Sørlandets største næringslivsnettverk, forteller leder for Phoneros hovedkontor i Kristiansand, Even Øgrey Brandsdal.

Phonero, som er en del av det børsnoterte Telia-konsernet, tilbyr telefoniløsninger til bedriftsmarkedet og er for andre året på rad av Epsi kåret til å ha Norges med tilfredse bedriftskunder.

-Som hovedsamarbeidspartner i Næringsforeningen får vi vise frem vår arbeidsplassparallelt med at vi kan både påvirke og lære mye av den tverrfaglige kompetansen som finnes i vår region, sier Brandsdal.

Vil gjøre Sørlandet sterkere som jobb-destinasjon

Administrerende direktør i Asko Agder As, Jens Ove Klev, støtter Brandsdals oppfatning og mener samarbeidet er viktig for å synliggjøre arbeidsmarkedet regionen.

- For oss som leverer dagligvarer til Norgesgruppens kjeder og til serveringsmarkedet, er et slikt tett samarbeid viktig da vi kan sammen skape synlighet og gjøre Sørlandet sterkere som jobb-destinasjon.

-Vi er langt fremme på miljø og bærekraft og i en slik samarbeidsavtale ønsker vi å bidra med vår kunnskap og erfaringer på mange ulike arenaer, sier Klev.

National Oilwell Varco AS (NOV) i Kristiansand, som er en verdensledende leverandør av utstyr og tekniske løsninger for energisektoren, trekker frem Næringsforeningen som en synlig kommunikasjonskanal både lokalt og regionalt.

- Aktiviteten i bransjen er igjen på vei oppover og vi ansetter nå stadig nye medarbeidere for å møte markedet som ligger foran oss. Gjennom samarbeidet synliggjøres NOV og vi får en unik mulighet til å vise hva vi driver med. Vi er ikke en bedrift som leverer varer og tjenester til folk flest, men vi er en betydningsfull aktør i leveransen av noe folk flest er avhengige av – nemlig energi, sier Stine Andersen, kommunikasjonsansvarlig hos NOV.

Tre gode merkevarer for regionen

Markedsleder, og partneransvarlig i Næringsforeningen, Odd-Arild Skonhoft, påpeker viktigheten at tre så sentrale aktører i regionen forlenger samarbeidsavtalene.

- Dette er en julegave på forskudd og et «kinder-egg» for Næringsforeningen. Dette er tre gode merkevarer i regionen som alle er opptatt av å utvikle Sørlandet som bo- og næringsregion. Dette samstemmer med Næringsforeningens strategi og det er viktig å ha slike aktører som fremsnakker regionen med på laget for å lykkes.

Lederne er enige i at det er viktig at Næringsforeningen jobber for å gjøre regionen enda mer interessant å etablere seg i slik at vi har god tilgang på ressurser.

- Vi må vise at Kristiansand ikke bare er best på sommeren, men året rundt. Da må vi være fremoverlente og vise at vi er en offensiv region med store muligheter for å etablere seg og utvikle seg, avslutter trioen.
facebook