Salgs- og markedsleder Odd-Arild Skonhoft i Næringsforeningen. Foto: Håkon A. Repstad

Dette er de mest fornøyde medlemmene i Næringsforeningen

11.11.2022 | Ingrid Michalsen
I år har rekordmange svart på Næringsforeningens medlemsundersøkelse. Det har gitt en helt unik innsikt.
- De viktigste funnene er at de medlemmene som deltar på våre arrangementer, både faglige og nettverksbaserte, er de mest fornøyde medlemmene, forteller salgs-og markedsleder Odd-Arild Skonhoft i Næringsforeningen.

Funnene han snakker om henviser til Næringsforeningens medlemsundersøkelse som gikk ut tidligere i høst. Det er tredje året på rad at foreningen sender ut en slik undersøkelse, og på spørsmålet om hvorfor virksomhetene er medlem, svarer hovedandelen følgende:

- 75 prosent av våre medlemmer er medlemmer på grunn av nettverket. Samtidig har vi hatt en stor medlemsvekst siste fire årene som gjør at vi kan bli enda bedre på oppfølging av de som har vært medlem mellom 2-5 år, forklarer Skonhoft.


I november 2022 teller Næringsforeningen 1186 medlemsvirksomheter, små og store bedrifter fra offentlig og privat sektor i Kristiansandsregionen. 

- Der vi har mest å hente, går på kjennskap til Næringsforeningen og vårt medlemstilbud for de ansatte i medlemsbedriftene. Det er for lite kjent blant de ansatte i medlemsvirksomhetene at de faktisk er medlem i foreningen, og hva det innebærer av tilbud. Det må vi få informert ut om og sørge for at bedriftenes ansatte blir meldt på våre nyhetsbrev, påpeker Skonhoft. 

Det er et rekordhøyt antall som har besvart undersøkelsen i år. Hvordan tolker du dette engasjementet?

- Det betyr at bedriftene bryr seg om oss og er opptatt av den jobben vi gjør for næringslivet i regionen, og det setter vi stor pris på.
 
Hvordan bruker foreningen disse funnene videre?

- Totalt sett har vi en fornøyd medlemsmasse. Undersøkelsen har gitt oss gode tilbakemeldinger fra våre medlemsbedrifter som vi skal ta med oss og bruke videre når nå går inn i en ny strategiperiode, det går på alt fra hvilke saker som er viktige for medlemmene våre, hvordan de ønsker å få kommunikasjon fra oss til hvilke møtetema de er interessert i, forteller Skonhoft. 
facebook