Bildet er tatt fra en tidligere U40-samling i Næringsforeningens lokaler.

Bli med på U40-nettverkets lansering på Kick

01.09.2022 | Håkon Repstad
- Vi skal klare å skape nok verdi til at arbeidsgiver ønsker å dekke medlemskapet for sine ansatte, sier leder av U40, Maiken Græsli McNeill.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
U40-nettverket lanseres 22. september kl. 19.00 på Kick Scene i Kristiansand. Nå blir U40 et nettverk som består av betalende medlemmer. 

Tidligere har U40 vært en gratis møteplass der unge har kunne samles over pizza til faglige og sosiale arrangementer for å bygge nettverk. Nå skal nettverket "formaliseres", slik at det oppbygges mer forutsigbarhet og lojalitet til konseptet U40.

Ser man på oppsluttingen i Facebook-gruppen U40 Sørlandet er det i slutten av august cirka 430 medlemmer – eller interesserte.

Salgs- og markedskonsulent i Næringsforeningen, Lotte Blom van der Male, forklarer at U40 fremover blir for medlemmer av nettverket.

- Prismodellen for medlemskap i U40 vil minne om Women in Business-modellen altså med en pris for ansatte i medlemsbedrifter og ansatte i ikke-medlemsbedrifter. Man kan betale privat eller via arbeidsgiver, sier Blom van der Male.

Fv: Maiken Græsli McNeill og Lotte Blom van der Male


U40-representantene mener at det er en rekke grunner til at bedriftene bør se verdien av dette:

- Din bedrift får naturlig synlighet blant nettverksmedlemmene ved dine ansattes deltakelse på arrangementer, du gir dine ansatte tilgang til et profesjonelt nettverk for unge i starten av karrieren og ikke minst viser du som arbeidsgiver at du ønsker personlig utvikling av dine unge ansatte, argumenterer Blom van der Male. 


- Ved å gjøre det slik kan vi rett og slett få til mer, sier leder av U40, Maiken Græsli McNeill.

Hun legger til:

- Vi har sett hva Women in Business har gjort for kvinner i næringslivet samt den suksessen det nettverket har fått, og vi ønsker å skape noe lignende for den yngre målgruppen.

Bli med på lanseringen

Lederen av U40 oppfordrer:

- Jeg oppfordrer virkelig alle under 40 år til å delta på lanseringen på Kick i september. Dette blir en kul happening med DJ, mingling, noe godt i glasset og litt fornuftig fra scenen om hva U40 skal bli samt hva som skal skje i høst og litt ut på våren. 

Meld deg på lanseringsfesten her. Det er gratis å delta - men det er avmeldingsgebyr på 500 kroner på grunn av booking av lokale, mat og drikke.

Hun legger til:

- Det kommer kule gjester!

Flere har bekreftet at de vil stille på lanseringsfesten.

- Ordfører Jan Oddvar Skisland gir oss en hilsen med på veien, styreleder i Næringsforeningen Jill Akselsen skal være konferansier og sist men ikke minst skal vi høre litt fra den nykårede Årets Unge Leder, Hege Julianne Nevestad som i en alder av 33 er daglig leder for Radisson Blu Caledonien. Hun deler innsikt i hvordan det er å være ung leder samt hvordan hun takler utfordringer, sier Græsli McNeill.

Bakgrunn for U40 


Næringsforeningen ønsker å gi unge arbeidstakere en stemme i utvikling av regionen og næringslivet, og å bidra til at det tilrettelegges for fremtidens generasjoner ved å knytte regionens beslutningstakere og fremtidens arbeidsliv tettere sammen. Målet og ambisjonen til U40 er at nettverket skal være knutepunktet for aktive samfunns- og næringslivsinteresserte personer i arbeid under 40 år.

U40-konseptet så dagens lys i 2019 som et felles initiativ mot unge arbeidstakere mellom Business Region Kristianand og Næringsforeningen. Siden da har U40 blitt en nyetablert ressursgruppe under Næringsforeningen - etablert våren 2021. 

facebook