Aptum får kreativ leder
Før han kom til Norge og Aptum jobbet norsk-italienske Garaventa i det Milano-baserte reklamebyrået Alberto Cremona. Her fikk han bryne seg på store internasjonale merkevarer som blant andre Lacoste, Kawasaki og Aperol.
– Det var hardt å jobbe i byrå i Milano, kravene og forventningene var skyhøye. Samtidig lærte jeg enormt mye, og disse årene ga meg et godt faggrunnlag som jeg tok med meg videre inn i Aptum, konstaterer Erik.
Ved siden av en redusert stillingsprosent i Aptum de siste ti årene har Erik hatt et eget selskap kalt Bangarang! Design Studio, som han har drevet fra bostedet sitt på Sandøya i Tvedestrand.
– Det var spennende å jobbe med kunder i østre delen av Agder, og de fleste følger med meg videre. Men jeg kom til et punkt hvor jeg var motivert for å fokusere fullt og helt på miljøet i Aptum igjen, og ser frem til å ta tak i kreativ leder-stillingen. Jeg har stor lidenskap for faget, og målet nå er å synliggjøre og løfte frem de mange gode, kreative leveransene fra Aptum, avslutter Erik Garaventa.
I 2018 ble digitalbyrået Webcode i Mandal innlemmet i Aptum, og består i dag av 34 ansatte.
Aptum har kontorer i Kristiansand og Mandal, og omsatte i 2021 for ca. 43,5 millioner kroner.
Aptum eies av Per Kristofer Wahlstedt (40%), Terje Lund (40%) og Jørgen Hestås (20%).