Nytt om navn

Skal jobbe med forretningsutvikling i Fædrelandsvennen

04.03.2025 | Lotte van der Male Holtskog
Camilla Nordahl Bang (48) er ny rådgiver for forretningsutvikling og strategi hos Fædrelandsvennen. Hun begynte i ny jobb 1. januar.
artikkelen fortsetter under annonsen
Color Line april
Nordahl Bang har solid erfaring fra kommunikasjons- og markedsføringsbransjen. Hun har tidligere jobbet som daglig leder i Dale+Bang Reklame, kommunikasjonsrådgiver og tekstforfatter i Gevir, byråleder i kommunikasjons- og digitalbyrået Aptum samt som daglig leder i Seil Arkitekter. 

Av utdannelse innehar hun en cand. mag. fra Universitetet i Oslo.

- Hva vil ny jobb innebære?

- Fædrelandsvennen er et mediehus i konstant utvikling. Lynrask teknologiutvikling og endrede medievaner gjør at vi hele tiden må fokusere på redaksjonell og kommersiell utvikling. Både for å beholde abonnentene vi har, men også for å engasjere nye lesere i nye målgrupper, innleder Nordahl Bang. 

- I dette grensesnittet jobber jeg, og holder for tiden på med utvikling av produktet bedriftsabonnement. På trappene står også et målgruppearbeid sammen med et par dyktige kollegaer med innsikts- og analysebakgrunn. Vi skal undersøke blant annet drivere, medievaner og -trender blant unge voksne, og deretter se hvordan vi kan bruke innsikten til å øke sjansene for å treffe dem med redaksjonelt innhold og kommunikasjon, utdyper hun.

- Hva ser du mest frem til i ny jobb?

- Jeg er allerede godt i gang, og synes Fædrelandsvennen er en fantastisk arbeidsplass. I tillegg til kanondyktige og hyggelige kollegaer, samt veldig interessante arbeidsoppgaver, er det en annen faktor som også bidrar til dette. Fordi løgner, falske nyheter og KI-generert propaganda helt reelt truer demokratiet, oppleves det svært meningsfullt å jobbe i et redaktørstyrt mediehus.

Hun legger til:

- Et sted hvor alle fokuserer på å lage innhold som er sant og kvalitetssikret gir jobben en "større mening" og betyr mye for meg.
facebook