Nytt om navn

Aptum styrker staben

23.06.2023 | Lotte Blom van der Male
Kommunikasjons- og digitalbyrået Aptum i Kristiansand runder 50 år i 2024, og er i høyeste grad «still going strong». Et synlig bevis på det er flere nyansettelser den senere tid, der ikke mindre enn tre rådgivere/kundeansvarlige er godt i gang med å øke byråets kundeportefølje.
Tok utfordringen
Førstemann inn dørene i Gyldenløves gate 4 var Dragoslav Jerkovic. Han begynte i desember i fjor, og har tidligere relevant erfaring fra blant annet Studentsamskipnaden i Agder (SiA) og Scan Trade.

– Jeg hadde et kundeforhold med Aptum både under tiden min i SiA og Scan Trade, og kjente derfor godt til byrået fra før. Selv om jeg ikke var på jakt etter ny jobb, var stillingsbeskrivelsen i utlysningen en ‘perfect match’ med mine egne ambisjoner om å være med på å bygge og utvikle gode, varige kundeforhold, uttaler Dragoslav.

Også Camilla Todnem Røinås ønsket å være en del av satsingen til Aptum. Gårdsjenta fra Randaberg er utdannet fra Handelshøyskolen BI i Oslo. I hovedstaden jobbet hun i Clear Channel, AstraZeneca og Finn.no, før hun for 11 år siden flyttet til Grimstad og startet som markedsfører i Lekekassen.no – Norges største lekebutikk.

– Jeg hadde en flott tid i Lekekassen.no, men hadde begynt å se meg om etter andre beitemarker da stillingsutlysningen fra Aptum dukket opp. Etter drøye to måneder i jobben har jeg lært mye både av kollegene mine og gjennom dialogen med kunder i ulike bransjer, og gleder meg til fortsettelsen, sier hun.

Spiller hverandre gode 
Den sist ankomne i rådgivertrioen er Anita Nørsett Dahl, som hadde sin første arbeidsdag 2. mai. Anita kan skilte med en særdeles lang og innholdsrik karriere i store Oslo-byråer som bl.a. JBR/McCann, DDB Oslo, Supertanker og Morgenstern. Her jobbet hun med merkevarer som Statoil (Equinor), Telenor, Elkjøp, LOfavør, Computas, NorgesGruppen, PowerOffice og VG.  

Men i vår bestemte hun seg altså for å vinke farvel til Tigerstaden til fordel for Kristiansand og Aptum. 

– Etter over 25 år i Oslo ble jeg fristet av tanken på å vende tilbake til hjemtraktene, sier hun, og henviser til oppvekst i Kristiansand og Lillesand og arbeidserfaring fra bl.a. annonseavdelingen i Fædrelandsvennen. 

Anita er ansatt som leder for Aptums kundeansvarlige, og har stor tro på at de sammen skal spille hverandre gode: 

– Jeg har lang erfaring med å arbeide teambasert. Vi er et veldig godt sammensatt team, og etter seks uker i jobben begynner samarbeidet mellom oss å ta form. Videre har jeg opparbeidet meg en forståelse av hvem Aptum er som byrå, og hvordan vi skal fremstå for å sørge for at Aptum skal være en foretrukket samarbeidspartner for næringslivet i regionen også i årene som kommer, fremholder hun.
 
Fornøyd byråleder
En som naturlig nok uttrykker tilfredshet over at Aptum har fått på plass et sterkt og offensivt team av kundeansvarlige, er partner og byråleder Jørgen Hestås.

– Dragoslav, Camilla og Anita har hver for seg allsidig, relevant kompetanse, og utfyller hverandre på en veldig god måte, konstaterer han.

Byrålederen viser til at Aptum i tillegg har ansatt to nye medarbeidere som begge begynner primo august: webutvikler Charlotte Sjusdal og innholdsmarkedsfører Angela Nygård. Videre har den idérike og rutinerte designeren og kreatøren Erik Garaventa gjenopptatt sin tidligere rolle som kreativ leder.

– I sum har vi nå en riktig bemanning med solide og faglig sterke medarbeidere på alle nivåer. Aptum dekker fra før alle relevante fagområder, men står nå enda sterkere rustet for fremtiden, avslutter Jørgen Hestås.
facebook