Blir nasjonal forhandler
- Vi så et behov i markedet for en heve/senk-vindskjerm i enkel utforming og design som også tåler det tøffe værforholdene vi har her i Norge. Litt tilfeldig kom vi i kontakt med en nordmann som hadde vært med på å utvikle heve/senk-vindskjerm i Polen. Vi besøkte leverandøren Wind-Dam i Polen sammen med han og ble overbevist om at dette var et godt produkt, forklarer daglig leder hos CG Glass & Fasade, Rita Moland Flesner.
Hun legger til:
- Leverandøren var ute etter en forhandler i Norge, prosessen rundt dette tok litt tid, men vi landet til slutt en avtale hvor vi ble eneforhandler i Norge.
- Hva betyr dette for dere videre?
- Vi har mange kunder som er ute etter vindskjerming, så det betyr at vi kan møte kundens behov og tilby en vindskjerm med flott design som møter rekkverkskrav i Norge og beskytter for vind.
- Hvilke typer av kunder kan dere få basert på dette?
- Det er et potensiale i hotel- og restaurantbransjen. Vårt mål er å gjøre Wind-Dam kjent, slik at de blir foretrukket ved nye prosjekter, eller ved oppgradering av restauranter/hoteller. I tillegg er dette også verdifullt for både privathus og hytte eiere langs norskekysten samt på fjellet når vinden blåser som verst, sier Flesner.
- Vi ønsker også å jobbe mot arkitekter slik at dette blir tegnet inn allerede på «tegne» stadiet, forklarer hun.
- Hva skjer ellers hos dere nå?
- Vi har vært i en fase fra høsten i fjor og ut mars i år, hvor vi har kjørt på med markedsføring i form av reklamefilm laget av et eksternt selskap Xicado ved Glenn Thomas. Glenn Thomas har utført en fremragende jobb og presentert vårt arbeid på en profesjonell måte, forteller Moland Flesner.
- Vi ser resultater av dette og ser en økning i forespørsler og oppdrag.
- I tillegg jobber vi også med ny nettside, hvor vi bruker Falk Media ved Kristian Thomassen, til å etablere en nyt plattform for en mer moderne og kreativ hjemmeside.