Fra venstre: Arne Johan Johnsen, Kenneth Johansen, Thomas Granfeldt, litt skjult John Helge Austgulen, Stein Inge Jærnes og Anders Gaudestad. De representerer alle medlemsbedrifter i foreningen.

- Visualiser antall næringsrelaterte foreninger!

09.09.2016 | May Baagøe Broughton
Utfordringer for regionen, geografisk nedslagsfelt og hovedoppgaver for Næringsforeningen i fremtiden stod på agendaen under torsdagens workshop i Generalboligen.
artikkelen fortsetter under annonsen
Fagopplæring Syd
Torsdag gjennomførte Næringsforeningen workshop nummer to i forbindelse med planlegging av ny strategi for foreningen. Flere av ressursgruppene var representert.

- Det vi ønsker er en så bred involvering som mulig fra næringslivet og våre medlemmer, nå når vi reviderer og fornyer våre mål, sier Runar Brøvig i Næringsforeningen. Han leder prosjektet som involverer medlemsbedriftene i planleggingen av ny strategi.

- Det er viktig at våre medlemmer griper denne sjansen til å være med å påvirke vår langsiktige strategi. Strategien danner grunnlaget for hva vi jobber med av konkrete enkeltsaker året gjennom, fortsetter Brøvig.

Gruppen mente at noe av det viktigste i nærmeste fremtid er å få fokus på, og en oversikt over alle foreninger og organisasjoner vi har i regionen. Videre se på om vi kan få til et bedre samarbeid eller eventuelt slå sammen noen av alle aktørene og få dem inn i én organisasjon med flere undergrupper. Dette for å stå sterkere sammen i fremtiden mot andre regioner.

Kristiansand havn er viktig for Næringsforeningen og de var representert ved assisterende havnesjef Thomas Granfeldt. Han er overbevist om at et godt steg på veien er å få en oversikt.

- Vi anbefaler Næringsforeningen i Kristiansandsregionen å visualisere antallet næringsrelaterte foreninger og medlemsbedrifter, slik at en kan starte arbeidet med å effektivisere arbeidet. Se på hvem som gjør hva. Ved å spisse budskapet vil arbeidet bli mer kraftfullt og effektivt, sier Granfeldt i en kommentar.

- Vi går ut i så mange kanaler som mulig for å hente disse innspillene. Kontakt Næringsforeningen om du har innspill på de tre spørsmålene vi stiller.
facebook

Relaterte saker