- Jo flere medlemmer vi har, jo større påvirkningskraft har vi

12.12.2018 | May Baagøe Broughton
Onsdag morgen møtte nærmere 40 bedrifter opp til frokostmøte for nye medlemmer. Til nå i 2018 har Næringsforeningen fått inn 217 medlemsbedrifter.
artikkelen fortsetter under annonsen
Kunstsilo
- For oss i Næringsforeningen har det stor betydning å ha en så stor vekst som vi har hatt i 2018. Det betyr at vi får et inntektsnivå som sikrer høy aktivitet for våre medlemsbedrifter, både når det gjelder møteplassen, nettverket og det rent næringspolitiske, sier leder for salg- og marked i Næringsforeningen, Odd-Arild Skonhoft.

Han fortsetter:

- Jo flere medlemmer vi har, jo større innflytelse og påvirkningskraft har vi i de næringspolitiske sakene på vegne av medlemsbedriftene.

Nettverksbygging

På onsdagens frokostmøte fikk bedriftene tre minutter til å presentere seg for hverandre, noe som gir dem mulighet til å bli kjent og skape nye relasjoner som igjen kan føre til business.

[caption id="attachment_14278" align="alignleft" width="211"] Jensen til venstre og Melby sittende har til sammen 50 års erfaring innen regnskap.[/caption]

- Dette var et veldig flott og viktig arrangement for oss nye medlemmer, sier daglig leder i Moment Regnskap, Merete Melby.

- Det er topp å kunne høre om så mange bedrifter på så kort tid, samtidig som vi får muligheten til å presentere oss selv. Vi tror det er mange her vi kan få gode relasjoner til, smiler hun.

Moment Regnskap AS er et nyoppstartet regnskapsbyrå med tilhold i Havnekvartalet. Merete Melby har rollen som daglig leder, mens Bente Jensen er fagansvarlig. Begge er autoriserte regnskapsførere med bred erfaring innen ulike kundesegmenter og kompetanse i flere ulike systemer. De har til sammen 50 års erfaring innen regnskap, årsoppgjør, rådgivning og ledelse.

Felles stemme

Påtroppende daglig leder i Næringsforeningen, Geir Jørgensen, ønsket bedriftene velkommen. Han understreker viktigheten av et nettverk.

- Som medlem i Næringsforeningen er bedriftene med i det største og viktigste nettverket mellom Oslo og Stavanger. På våre møteplasser skaper vi rom for læring, utveksling av gode ideer mellom bedriftene, og ikke minst muligheten for å skape business gjennom nye kunde-leverandørrelasjoner. Kort sagt skal Næringsforeningen være et nettverk som er til for medlemmene våre, og som bidrar til økt inntjening i bedriftene, sier Jørgensen. 

Han vektlegger også arbeidet som gjøres for å skape gode rammevilkår.

- Næringsforeningen kan på vegne av medlemmene snakke med en felles og tydelig stemme i næringspolitiske saker som er viktige for medlemsbedriftene. På denne måten kan vi få større gjennomslag for hensyn som er viktige å ta for å skape en mest mulig næringsvennlig region. Det er viktig for inntjeningen i medlemsbedriftene på lengre sikt.
facebook