Medlemsnytt
Aptum Kommunikasjon og Tulla Wahtstedt har kjøpt billetter til veldedighetsforestillingen 18.mai.

Støtter opp om veldedighetsforestilling

11.05.2016 | May Baagøe Broughton
Flere av Næringsforeningens medlemmer bidrar når inntektene fra Sound of Music-forestillingen den 18.mai skal gå til Leger uten Grensers arbeid med flyktninger i Middelhavet.
En av dem er Ordkraft, med Rune Røiseland i spissen.

[caption id="attachment_6139" align="alignleft" width="272"]Rune Røiseland, daglig leder i Ordkraft. Foto: Helene Røiseland. Rune Røiseland, daglig leder i Ordkraft. Foto: Helene Røiseland.[/caption]

- Sound of Music har dessverre en svært tidsaktuell tematikk, og her i Ordkraft jobber vi med med mange kunder som på ulike måter har sterke engasjement for samfunnet rundt seg. Når Kilden har lagt til rette for en forestilling der inntektene går uavkortet til Leger uten grenser og arbeidet for flyktninger, så er det en flott anledning til både å støtte opp under dette viktige arbeidet og dele en storartet forestilling i byens storstue med noen av våre kunder, sier Røiseland i en kommentar.

Også Frydenbø Bilsenter har valgt å kjøpe billetter til forestillingen. Plassjef Øystein Thommesen mener det er et tiltak de ikke kan si nei til.

[caption id="attachment_6140" align="alignright" width="197"]Plassjef hos Frydenbø Bilsenter i Kristiansand, Øystein Thommesen. Plassjef hos Frydenbø Bilsenter i Kristiansand, Øystein Thommesen.[/caption]

- Vi oppfordrer hele bilbransjen til å være med å støtte opp om denne forestillingen siden inntektene går til en god sak. I tillegg er det bra å kunne bidra til at flere får oppleve det rike kulturlivet som finnes i Kilden. Det er viktig for Kristiansand som by og for innbyggere i byen, sier Thommesen.

Aptum kommunikasjon føyer seg inn i rekken av bidragsytere.

- Jeg synes Sound of Music er fantastisk i seg selv - så jeg ser den mer enn gjerne flere ganger. Det er en stor opplevelse rett og slett - for store og små.  Jeg synes det er sabla bra når folk tar sånne initiativ som dette. Det heier jeg alltid på. Og jeg kan ikke tenke meg et bedre formål enn Leger uten grenser. De gjør en fantastisk jobb, understreker Tulla Wahlstedt, daglig leder i Aptum Kommunikasjon

- Jeg gleder meg til 18. mai - og håper mange blir med, supplerer hun.

Flere andre bedrifter, som Spareskillingsbanken, Arnesen Bygg AS, Lindseth Consulting AS, Mosvold & Co, 07 Media Sør, Meny, Lund Barnehage AS og Arkivet, støtter opp om forestillingen.

- Vi er nå opp i 200 billetter  og det tilsvarer 100 000 kr til Leger uten Grenser, sier Janneke Aulie, salgs- og markedssjef i Kilden Teater- og konserthus.

-  Jeg oppfordrer bedrifter til å kjøpe 10-20 billetter, gi bort til ansatte eller kunder. Det er også mulig å gi bort billettene til en veldedig forening, som for eksempel Kirkens Ungdomsprosjekt, KUP, som jobber med utsatte barn og unge for  gi de gode opplevelser. Andre som også tar imot billetter er Røde Kors og Kreftforeningen for barn, avslutter Aulie.

FAKTA:

Dersom man ønsker å kjøpe billetter til veldedighetsforestillingen ta kontakt med:

Kilden Teater- og konserthus: billett@kilden.com

Dersom man ønsker å gi billetter videre til følgende:

Røde Kors: Kontaktperson: Edmund Birkedal, tlf: 48005810

Kreftforeningen for barn: Kontaktperson: Steinar Haugaa, tlf: 46639612

Kirkens Ungdomsprosjekt KUP: Kontaktperson: Ingunn Lyngseth Holme, tlf: 38027585
facebook